Infolinka ČSOB umí nově komunikovat i s osobami, které trpí vadami sluchu. Neslyšící nebo nedoslýchaví klienti mohou využít telefonický kontakt podporovaný online simultánním přepisem. Ten odstraňuje komunikační bariéru mezi klientem a operátorem linky, je časově vysoce efektivní a zajišťuje klientovi rovnoprávný přístup k informacím a službám. V Česku unikátní službu mohou využívat i cizinci, kteří umí česky jen částečně a psaný text je pro ně snadnější na porozumění.
Služba funguje velmi jednoduše. Klient najde v horní liště hlavní stránky webu ČSOB piktogram ucha, který odkazuje na „Online přepis klientské linky pro neslyšící nebo nedoslýchavé osoby“. V odkaze jsou stručné informace o službě a především pole, kam klient vepíše telefonní číslo a potvrdí tlačítko „Zavolejte mi“. V tu chvíli se na webu otevře okno pro přepis a systém automaticky ihned volá klientovi. Ten už jen vyčká na písemný pokyn přepisovatele, že může začít mluvit. Tato instrukce se objeví v okně pro přepis, kde také klient po celou dobu hovoru sleduje simultánně přepisovanou řeč operátora infolinky. Od okamžiku, kdy klient začne mluvit, již probíhá standardní telefonický hovor.
Tuto v ČR zcela novou službu zajišťuje společnost TextCom s.r.o. Většinu jejího profesionálního týmu tvoří nevidomí přepisovatelé dosahující rychlosti psaní na klávesnici až 600 úhozů za minutu.
„*Společenská odpovědnost dlouhodobě patří k základním pilířům naší filozofie i podnikání. V rámci celé řady aktivit dbáme i na to, aby zdravotně postižené osoby měly zajištěn přístup k našim službám a mohly využívat naše produkty. Vedle budování bezbariérových poboček přizpůsobujeme lidem s hendikepem například i bankomaty nebo mobilní aplikace. Mám velkou radost, že nejnověji umožňujeme využívat infolinku neslyšícím, což navíc nabízíme jako první banka na trhu*,“ vysvětluje Petr Hutla, vrchní ředitel a člen představenstva ČSOB zodpovědný mj. za oblast společenské odpovědnosti.